Będę winna grosik.

Wczoraj, przed wyjazdem z Lipna w kujawsko-pomorskiem, postanowiłem wpaść do „Polo Marketu” niedaleko hotelu, po butelkę wody mineralnej.

Będę winna grosik.

W środku ludzi od groma, czynna jedna kasa – prawie zrezygnowałem, ale postanowiłem uzbroić się w cierpliwość i jednak kupić rzeczoną wodę. Odstałem swoje 10 minut, w końcu nadeszła moja kolej. Podaję butelkę pani za ladą:

<Pik!>

Dwa czterdzieści dziewięć.

Nie zaskoczyło mnie to specjalnie, bo właśnie taka cena zapisana była na etykiecie na półce, z której wodę wziąłem. Podałem pani dwie złotówki, jedną dwudziestogroszówkę i trzy dziesięciogroszówki = razem 2,50 zł.

Pani zgarnęła monety z lady i powiedziała:

– Będę winna grosik. Dzień dobry… <Pik!>

To Dzień dobry było skierowane do kolejnego klienta. I już, koniec. Pani STWIERDZIŁA, że będzie winna GROSIK. No tak, tylko GROSIK. To nic takiego… pfy… ledwo 1/100 złotówki. Nie ma o czym gadać.

No nie, właśnie jest o czym gadać! Ponieważ kolejka była spora, nie chciałem blokować ruchu, więc nawet się z panią nie pokłóciłem. Ale wkurzyła mnie strasznie. „Będę winna grosik.” Moment, a może w takim układzie, pani za ladą powinna oddać mi 10 gr i uznać, że to ja „będę winny” 10 grosików? OK, wiem, że stoi za tym brak drobnych monet w kasie na początku dnia, ale to chyba właściciel/najemca sklepu jest w stanie załatwić jakoś? A skoro są problemy z takimi cenami, może niegłupim pomysłem byłoby zaokrąglenie wszystkich cen do 10 gr, żeby pozbyć się „żółtych”? Może czas dać sobie spokój z tymi (w sumie bezsensownymi) 9,99? Wszyscy wiemy, że to jest 10 złotych, a nie 9, jak nam próbują to sprzedać. Kładziemy na ladę dychę, żeby usłyszeć Będę winna grosik.

Następnym razem, gdy będę w Lipnie – zgłoszę się do Polo Marketu po odbiór… z odsetkami.

Skomentuj

