Hu-hu-ha… Hu-hu-ha… Nasza zima zła?

No to się doczekaliśmy.

Zimno. Ba, mróz nawet! Tak, jest rześko 🙂

Znam ludzi, którzy biegają niemal w każdych warunkach – upał, deszcz, śnieg, Ksawery, mróz, chlapa i tak dalej, i tak dalej. Ja do nich nie należę. Nie wiem, czy się cieszyć, nie wiem, czy powinienem się wtydzić 🙂 Jak na dworze jest tak, że widzę, że zacina deszczem, wiater wieje (hej!) i wiem, że z biegu nie będzie żadnej przyjemności – nie wychodzę. I koniec, i kropka.

Co innego Mróz.

Mróz jest super! Oczywiście, trzeba rozsądnie się ubrać, żeby się nie wychłodzić – aczkolwiek warto pamiętać o zasadzie: kiedy wychodzę na zewnątrz i w pierwszej chwili jest mi chłodno (chłodno, nie przemarzam do szpiku kości) – to znaczy, że będzie OK. Jeśli wychodzę i na dzień dobry jest mi miło i ciepło, to pod koniec treningu będzie mi najzwyczajniej w świecie zbyt gorąco!

Ubiór – kilka wartsw, coś co odprowadzi pot z ciała najbliżej skóry, coś co osłoni od wiatru na zewnątrz + ewentualnie coś pomiędzy. Czapka, rękawiczki, przydaje się coś, co osłoni nam usta i nos, przynajmniej na początku, dopóki krew nie zacznie szybciej krążyć, ogrzewając nas od środka – idealnie sprawdzają się tutaj elastyczne chusty (kominy czy jak tam to nazywają jeszcze) – moja „buffka” jest niezastąpiona 🙂

Jak wspominałem niedawno – na początku grudnia zmieniłem pracodawcę. Zmianie uległy też (niestety) godziny pracy – wychodzę o 10, wracam o 21. Cóż, sorry – taki mam klimat… W związku z tym próbowałem biegać sobie rano, przed pracą. No niby OK, nienajgorzej nawet… ale jakoś szału nie było. W tym tygodniu zdecydowałem, że – trudno: późno bo późno – idę biegać po pracy. No i powiem tyle (cytując sąsiada): Rewelacja! 🙂

Bieganie wieczorem, po śniegu (ostrożnie stawiać stopy), na mrozie… polecam! 🙂

polecam

Skomentuj

