Pierwszy raz…

…w życiu byłem na siłowni. Serio 🙂

No ok, drugi – pierwszy raz byłem w poniedziałek, na obowiązkowym szkoleniu odnośnie bezpieczeństwa korzystania z dostępnych urządzeń.

Wczoraj postanowiłem wykorzystać godzinę przerwy w pracy i spróbować jak to jest… na bieżni mechanicznej. Podszedłem do urządzenia z taką pewną nieśmiałością – oczywiście wyobraziłem sobie, że na pewno od razu z niej spadnę, zlecę i skończę na podłodze z głową komicznie podskakującą na wciąż przesuwającej się taśmie 🙂

www.startrac.com

Znalazłem jakiś program pt. „Warm Up” – nacisnąłem „Go”, bieżnia zaczęła odliczać: 3…2…1… Start! Taśma ruszyła.

Najpierw powoli, jak żółw ociężale, ruszyła maszyna (to o mnie) po bieżni ospale, szarpnęła eee… wagony?… i ciągnie z mozołem, i kręci się kręci… dobra – dalszy opis już nie pasuje. Bieżnia zaczęła delikatnie – 4.4 km/h marsz, po ok. 2 min przyspieszamy do ok. 6 km/h – lekki truchcik… potem jeszcze troszeczkę szybciej. Po połowie rozgrzewki (3.5 minuty) maszynka ponownie zaczęła zwalniać, ale za to kąt nachylenia się zwiększył do 5% – ooo… fajnie, rozciąganie łydek. Na koniec jeszcze wolniej (marsz), ale i bardziej stromo. Po 7 minutach koniec rozgrzewki.

Ustawiłem sobie jeszcze jakiś program na 3 km – najpierw max. prędkość na 8 km/h (nadal nie chciałem wylądować na podłodze 🙂 ) Po kilkunastu metrach stwierdziłem, że jednak mogę przyspieszyć. Ostatecznie prędkość miałem ustawioną na 12 km/h (5:00 min/km) i… biegło się naprawdę fajnie 😀 Niestety, zabawę trzeba było kończyć, bo biurko i praca czekały. Jak na debiut – zdecydowanie udanie. Na pewno będę w miarę możliwości korzystał z możliwości, jakie daje takie urządzenie. Co mi się spodobało najbardziej to utrzymywanie stałego tempa biegu, bez niepotrzebnych zrywów. Oczywiście mechanika nie zastąpi mi biegania na dworze… 😉

Skomentuj

