„Tak wiem, ale…”

Z okazji Dnia Mamy, wszystkim Mamom składam najlepsze życzenia – przede wszystkim cierpliwości i wytrwałości 🙂

O&T

A przy okazji, garstka najnowszych powiedzonek naszej pierworodnej:

1.

Przedszkole. Występy z okazji Dnia Mamy i Taty. Dzieci występują, grając na instrumentach i tańcząc z chustami. Skończyły, brawo, brawo, brawo… Pani prowadząca mówi, że teraz każde dziecko wybiera sobie jednego z rodziców i się z nim zamienia, żeby rodzice mieli okazję wystąpić. Tośka wybiera mnie – jak dobrze, że grała na tamburynie, a nie tańczyła z chustą 😉

Ustawiam się w rzędzie z innymi rodzicami. Gramy. Wydaje mi się, że idzie mi całkiem nieźle – jako tako z rytmem sobie radzę. W pewnym momencie moja córka coś do mnie mówi, ale niespecjalnie słyszę. Mówi ponownie – ja kręcę głową, że nie rozumiem. W końcu podchodzi do mnie, ciągnie mnie za krawat w dół i mówi:

  • Tata, trzeba grać do muzyki – równo… Ale to nic…

Bu 🙂

2.

Następnego dnia rano, wychodzimy z Tosią z domu i ta już w drzwiach woła do mamy:

  • Mama! narysujesz mi coś?!
  • Ale Tosiu, ja nie umiem tak ładnie rysować…
  • Tak wiem, ale to nie szkodzi.

Bu 🙂

3.

Byliśmy z Tosią na basenie. Kiedy już wychodziliśmy, do wejścia szykowała się grupa młodzieży, z której część mówiła po niemiecku i jedna z pań opiekunek tłumaczyła zasady na ten język. Tłumaczyłem Tosi dlaczego tak jest, mówiąc, że pewnie do Poznania przyjechała grupa młodzieży z kraju, w którym mówi się po niemiecku:

  • Może przyjechali do nas z Niemiec, Austrii, a może ze Szwajcarii…
  • A w Szwajcarii mówi się po polsku!
  • Tak? A skąd wiesz?

Tośka spojrzała na mnie, jakbym przybył właśnie z innej planety:

  • Wiem, bo byłam!

A. No tak.

Skomentuj

